+48 578 653 353 Infolinia 8:00 - 20:00 Al. Kościuszki 106/116 90-442 Łódź

Laserowe usuwanie żylaków Łódź

Metoda laserowego usuwania żylaków zaliczana jest do grupy procedur medycznych o niewielkiej inwazyjności. Jest ona skuteczna w największym stopniu w momencie kiedy pacjent przestrzega wszelkich zaleceń lekarskich, otrzymanych po zabiegu.

• Laserowe usuwanie żylaków Łódź

Na czym polega laserowe usuwanie żylaków?

Współcześnie żylaki coraz częściej poddawane są oddziaływaniom lasera w celu leczniczym. Za pomocą tej metody lekarz ma możliwość zamknięcia światła dużej żyły, dzięki czemu nie ma potrzeby wykonywania nacięć na skórze. Dokładniej rzecz ujmując poprzez laser wprowadza się cewnik do światła niewydolnej żyły, a jego zakończenie emituje światło lasera. Poprzez wyzwoloną energię natychmiastowo dochodzi do obkurczenia, a także zamknięcia niewydolnej żyły. Nie ma konieczności usuwania tej żyły, a żylaki połączone z nią zmniejszają się. Dużym atutem tego zabiegu jest jego krótki czas trwania. Zazwyczaj wystarczy jedynie godzina. Cała procedura odbywa się w warunkach ambulatoryjnych. Kolejna przewaga lasera nad tradycyjnymi metodami leczenia jest taka, że chwilę po zabiegu pacjent jest zdolny wrócić do swoich normalnych aktywności i nie wymagana hospitalizacji.

Czy Pacjent może normalnie funkcjonować po zabiegu?

Tak, chwilę po zabiegu stan pacjenta pozwala na normalne funkcjonowanie. Oczywiście lekarze odradzą nadmierny wysiłek, jednak nie utrudni to życia w żaden sposób. Dużym ułatwieniem dla osób decydujących się na laser jest to, iż większość z pacjentów nie odczuwa bólu po zabiegu, aczkolwiek niektórzy skarżą się na lekki dyskomfort. Na skórze może pojawić się minimalne zasinienie. Dodatkowo dużym atutem leczenia żylaków poprzez oddziaływanie lasera jest to, iż ryzyko ich nawrotu jest nikłe, szczególnie jeżeli pacjent przestrzega zaleceń lekarskich i uczestniczy w wizytach kontrolnych.

Jakie są zalety laserowego usuwania żylaków?

Usuwanie żylaków za pomocą lasera jest metodą nowoczesną, która niesie ze sobą liczne korzyści dla pacjenta. Przede wszystkim nie ma konieczności hospitalizacji po odbytym zabiegu. W ten sposób taka osoba szybko znajduje się w domu i może wrócić do swoich codziennych obowiązków. Dodatkowo przed operacją organizm pacjenta nie jest obciążany znieczuleniem ogólnym, ani przewodowym. W przypadku lasera znacznie korzystniejsze jest stosowanie znieczulenia miejscowego (tuminescencyjnego), charakteryzującego się dużym profilem bezpieczeństwa. Kolejnym atutem jest krótki czas pobytu w gabinecie. Całość procedur trwają zazwyczaj do trzech godzin. Dużą zaletą tego typu rozwiązania jest brak nacięć i późniejszych blizn oraz dużych krwiaków. Metoda laserowa eliminuje również powikłania łączące się z wykorzystywaniem jednorazowych końcówek używanych podczas operacji. Należy podkreślić, że porównując ze sobą tradycyjne leczenie żylaków, a laser, to jego przewaga polega również na samej skuteczności.

Jeżeli rozważasz usunięcie żylaków, skontaktuj się z nami. Jesteśmy do Państwa dyspozycji w każdym większym mieście w sieci prywatnych gabinetów.

Laserowe usuwanie żylaków - jak przygotować się do zabiegu?

Zanim podejdzie się do laserowego usuwania żylaków należy wykonać odpowiednie badania laboratoryjne, takie jak: morfologia, układ krzepnięcia, elektrolity, poziom glukozy we krwi, a także należy wykluczyć posiadanie wirusa zapalenia wątroby. Należy poinformować również lekarza o wszelkich stosowanych suplementach diety i przyjmowanych lekach, szczególnie istotne znaczenie mają tutaj zażywane hormony, np. tabletki antykoncepcyjne, a także leki wpływające na krzepliwość krwi, np. aspiryna, akard.

Etapy zabiegu laserowego

Laserowe leczenie żylaków oraz tradycyjna operacja chirurgiczna są kompletnie odmienne od siebie w aspekcie przebiegu procesu zabiegowego. Pierwszym etapem leczenia żylaków z zastosowaniem lasera jest nakłucie skóry w celu umiejscowienia w żyle wenflonu, przez który wprowadza się światłowód. Podczas zabiegu laser wytwarza energię (ciepło), odpowiadające za podgrzanie ścian naczyń krwionośnych, doprowadzając do zamknięcia się żyły. Całość ingerencji w ciało pacjenta prowadzone jest w momencie kiedy wcześniej podane znieczulenie miejscowe zaczyna działań. Dodatkowo jest ono korzystne, ponieważ oprócz eliminacji bólu, powoduje ono odsunięcie żyły od otaczających tkanek, będąc tym samym swojego rodzaju zabezpieczeniem przed poparzeniem. Cały zabieg prowadzony jest pod opieką lekarza, wspierającego się kontrolą ultrasonograficzną w warunkach ambulatoryjnych.

Powikłania po laserowym usuwaniu żylaków

Przewagą leczenia laserem nad metodami tradycyjnymi jest jego niska inwazyjność. Należy jednak pamiętać, że w dalszym ciągu jest to chirurgiczna ingerencja w ciało człowieka, co wiąże się z pewnymi komplikacjami. W przypadku odczuwania silnego bólu nieustępującego po zażyciu przepisanych leków należy zgłosić się na konsultację z lekarzem. Tak samo jest w przypadku pojawienia się dużego obrzęku kończyn, wystąpienia gorączki, duszności, kaszlu (w szczególności męczącego i suchego), a także bólu w klatce piersiowej. Sporadycznie, aczkolwiek występują takie sytuacji, pojawiają się przebarwienia trudne do usunięcia. Często znikają dopiero po upływie roku. Pacjent może doświadczyć także miejscowych zmian w czuciu skórnego, szczególnie w okolicy łydki oraz ud. Powikłanie to wiąże się z podrażnieniem nerwu odpiszczelowego, znajdującego się w pobliżu usuwanych żył. Dolegliwość ta jest jednak czasowa i w większości przypadków ustępuje w przeciągu roku od wykonanego zabiegu. W przypadku stosowania laserowej metody usuwania żylaków ryzyko pojawienia się tego nieprzyjemnego skutku jest znacznie niższe, niż w przypadku klasycznej metody chirurgicznej. Innym powikłaniem po usuwaniu żylaków jest ryzyko wystąpienia zakrzepicy żył głębokich – jednak również ona pojawia się stosunkowo rzadko. Jeżeli pacjent stosuje profilaktykę przeciwzakrzepową, a lekarz sprawnie posługuje się ultrasonografem w trakcie wykonywania zabiegu, ryzyko zakrzepicy jest minimalne.

Laserowe usuwanie żylaków – nie dla każdego

Przed zabiegiem usuwania żylaków za pomocą lasera należy wykluczyć potencjalne przeciwwskazania. Zaliczają się do nich:

• Zaawansowana miażdżyca tętnic obwodowych,
  • Aktywne zmiany zakrzepowo-zatorowe,
  • Zakrzepy i zrosty – ze względu na znaczne zwężanie światła leczonej żyły, a także bardzo kręty i nieregularny przebieg naczynia,
  • Ciążą,
  • Uczulenie, alergia i nadwrażliwość na środki stosowane przy znieczuleniu miejscowym,
  • Ogólny ciężki stan zdrowotny,
  • Niewydolność serca,
  • Niewydolność płuc,
  • Masywny obrzęk chłonny,
  • Nieprawidłowa krzepliwość krwi,
  • Stany zapalne, szczególnie te znajdujące się w obszarze kończyny, która poddawana jest zabiegowi,
  • Olbrzymie i rozległe żylaki, niemogące być skutecznie usunięte za pomocą metody laserowej.

Zalecenia po zabiegu laserowego usuwania żylaków

Czynnikiem, który wzmacnia działanie lasera jest stosowanie przez minimum sześć tygodniu pończoch uciskowych, czyli kompresjoterapii. Osoba, która miała wykonywany zabieg usuwania żylaków z zastosowaniem lasera powinna ograniczyć wysiłek fizyczny na czas minimum dwóch tygodni od momentu przeprowadzenia terapii. Dla zdrowia oraz dla prawidłowego funkcjonowania układu krwionośnego należy dwa razy dziennie udać się na około pół godzinny spacer, szczególnie w pierwszym tygodniu po zabiegu. Należy również ograniczyć długie podróże samochodem i samolotem przez pierwsze dwa tygodnie po laserowym usuwaniu żylaków.

Laserowe usuwanie żylaków 2 500,00 zł

1. Laserowe usuwanie żylaków, kiedy efekty? +
Porównując technikę laserową oraz klasyczne metody leczenia żylaków, urazy okołooperacyjne są znacznie mniejsze, dzięki czemu efekty widoczne są w szybszym tempie, a sam Pacjent szybciej wraca do całkowitej sprawności fizycznej. Tym samym występuje mniej przebarwień, krwiaków i zgrubień. Mogą pojawić się także przemijające obrzęki obwodowe części kończyn.
2. Jak przygotować się do zabiegu laserowego usunięcia żylaków? +
Należy wykonać szereg badań diagnostycznych, takich jak USG i badanie dopplerowskie, a także morfologię z oznaczeniem krzepliwości krwi.
3. Jak długo utrzymuje się efekt po laserowym usuwaniu żylaków? +
Zabieg przeprowadzony profesjonalnie nawet w 95% jest skuteczny i trwały. Tym samym mała inwazyjność lasera przewyższa swoimi rezultatami oraz minimalnym ryzykiem wystąpienia powikłań klasyczne metody leczenia żylaków.
4. Czy laserowe usuwanie żylaków jest szkodliwe? +
Każdy zabieg może spowodować ryzyko powikłań. W przypadku leczenia żylaków Pacjent może doznać krwawienia śródoperacyjnego, mogą pojawić się krwiaki lub zgrubienia, a także może pojawić się nawrót pooperacyjny. Jednak porównując ze sobą laser i metody klasyczne, nowoczesne metody wykazują większe bezpieczeństwo, a także znacznie minimalizują ewentualnie powikłania.
5. Czy laserowe usuwanie żylaków jest bezpieczne? +
Dzięki rozwojowi technologii oraz medycyny estetycznej, wprowadzenie laseroterapii do ogólnie stosowanych metod leczenia spowodowało zmniejszenie ryzyka urazów okołooperacyjnych z jednoczesnym wzrostem bezpieczeństwa. Należy pamiętać jednak, że obowiązkowo należy zadbać o prawidłowy poziom diagnostyki przed zabiegiem.
6. Jaki jest czas trwania zabiegu laserowego usuwania żylaków? +
Zazwyczaj jest to od 45 do 60 minut, jednak zależne jest to od rozległości leczonego obszaru. Zdarzają się jednak zabiegi bardziej skomplikowane, nawet dwugodzinne.
7. Czy laserowe usuwanie żylaków boli? +
Nie, zabieg ten nie jest bolesny, a sama metoda jest mało inwazyjna. W ten sposób eliminuje się ryzyko powstania blizn, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia powikłań. W przypadku kiedy Pacjent podczas zabiegu odczuwa drętwienie, pieczenie lub inne dolegliwości w obszarze poddawanego ingerencji laserowej miejsca, powinien on zgłosić swoje odczucia lekarzowi.
8. Jakie są wskazania i przeciwskazania do laserowego usuwania żylaków? +
Do przeciwwskazań zalicza się:
  • Ogólny zły stan Pacjenta,
  • Infekcje skórne,
  • Brak możliwości podania znieczulenia,
  • Wykazywanie nadwrażliwości na stosowane preparaty medyczne podczas zabiegu,
  • Posiadanie chorób związanych z zaburzeniami krzepliwości krwi,
  • Patofizjologia anatomiczna żył,
  • Ciąża,
  • Zażywanie leków, np. wpływających na krzepliwość krwi.
Istnieją także choroby, które mogą zostać potraktowane jako przeciwwskazanie, jednak po konsultacji z lekarzem, może on zdecydować o zakwalifikowaniu takiej osoby do zabiegu. Czynniki, jakie należy w tym miejscu wymienić to:
  • Niewydolność sercowo-naczyniowa,
  • Nadciśnienie,