+48 578 653 353 Infolinia 8:00 - 20:00 Al. Prażmowskiego 11A lok. 3 31-514 Kraków

Laserowe usuwanie żylaków Kraków

Rozwój wiedzy medycznej, jak i nowoczesnych technologii umożliwia prowadzenie działań leczniczych z jak najwyższym standardem i komfortem Pacjenta. Kiedyś choroby, które uznawane były za nieuleczalne dzisiaj można zwalczać lub znacznie zredukować ich natężenie. Przykładem może być leczenie żylaków kończyn dolnych, które z powodzeniem można usunąć poprzez laseroterapię. Laserowe usuwanie żylaków to w obecnej chwili najbezpieczniejsza i najmniej inwazyjna forma leczenia, która przynosi znacznie więcej korzyści Pacjentom, niż klasyczne zabiegi chirurgiczne.

Czym są żylaki i jakie są czynniki ich powstawania?

Żylaki kończyn dolnych są efektem przewlekłej choroby żylnej, która powoduje nienaturalne poszerzenie, wydłużenie i skręcenie żył. Naczynia krwionośne znajdujące się pod powierzchnią skóry prześwitują przez nią. Tworzą się także uwypuklenia o nieregularnym kształcie, które wyczuwalne są w dotyku. Rezultatem choroby żylnej są takie dolegliwości, jak obrzęki nóg i stóp, uporczywe swędzenie, stałe uczucie ciężkich nóg, a także ich ból. W bardziej zaawansowanych stadiach choroby może dojść do przebarwień, owrzodzeń i stwardnień skóry.

Dlaczego w naszych kończynach zachodzą takie zmiany chorobowe?

Czynniki powstawania przewlekłej choroby żylnej i tym samym żylaków są następujące:

• Tendencje genetyczne i obciążenia genetyczne – jeśli ktoś w rodzinie posiada żylaki, z dużym prawdopodobieństwem wystąpią one u późniejszych pokoleń,
  • Wiek – im osoba starsza, tym większe prawdopodobieństwo narażenia się na rozwój schorzenia,
  • Płeć – udowodniono, że kobiety są bardziej podatne na rozwój żylaków niż mężczyźni nawet o 30% bardziej,
  • Siedzący tryb życia i pracy lub praca stojąca,
  • Mała aktywność fizyczna,
  • Nadwaga i otyłość,
  • Przebyta zakrzepica.

Wskazania do laserowego usuwania żylaków

Żylaki można usunąć zarówno ze względów estetycznych, jak i zdrowotnych. Badaniem, jakie Pacjent obowiązkowo musi odbyć przed ewentualnym zabiegiem to USG dopplerowskie, a jego wynik jest głównym czynnikiem kwalifikującym do procedury leczniczej. Za jego pomocom można wykryć cofanie się krwi w żyłach, tym samym wskazuje to na nieprawidłowe funkcjonowanie ich zastawek. W aspekcie kosmetycznym zabieg przeprowadza się w celu poprawy wyglądu ludzkich nóg, których niebieskawe kreski wywołują dyskomfort psychiczny. Jest to uciążliwe szczególnie w okresie urlopowo-wakacyjnym, kiedy człowiek chciałby mieć możliwość noszenia krótkich spodenek lub sukienek, a niestety w przypadku widocznych żylaków, jest to uciążliwe.

Jakie skutki mają nieusunięte żylaki?

Obciążenia wynikające z choroby żył powierzchniowych wywołuje szereg konsekwencji, takich jak np. stany zapalne, krwotoki lub owrzodzenia, charakterystyczne dla żylaków. Kiedy Pacjent ma wykonywany zabieg laserowego ich usunięcia, funkcje konkretnej żyły przejmuje wtedy układ żył głębokich, który ma zdolność do zwiększenia ilości transportowanej krwi. W przeciwnym razie, kiedy zmiany chorobowe układu żył powierzchniowych nie są poddawane leczeniu, dochodzi do chronicznej niewydolności żył – CVI. Można ją rozpoznać po obrzękach na nogach, zmianie kolorytu skóry, a także pojawieniu się owrzodzeń. Z tego powodu ważne jest, aby jak najszybciej rozpocząć leczenie – im szybciej zostanie postawiona diagnoza, tym szybciej żylaki zostaną usunięte, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko wystąpienia powikłań.

Przewaga metody laserowej nad innymi możliwościami leczenia – zalety laseroterapii

Laserowe usuwanie żylaków zalicza się do prostych i bezbolesnych zabiegów. Posiada on liczne zalety, jednak z perspektywy Pacjentów warto wymienić te, które przeważają nad innymi formami leczenia. Jest to:

• Szybka realizacja zabiegu – całość wszystkich procedur medycznych zamyka się w dwóch lub trzech godzinach,
  • Krótki czas przebywania w gabinecie,
  • Wysoka skuteczność,
  • Brak potrzeby późniejszej hospitalizacji,
  • Brak konieczności ingerencji skalpelem – ciągłość tkanki skórnej nie zostaje przerwana, nie tworzą się także blizny pooperacyjne, ani krwiaki,
  • Szybki czas gojenia się i ogólnej rekonwalescencji,
  • Niskie ryzyko wystąpienia powikłań,
  • Bezbolesność zabiegu – komfort Pacjenta gwarantuje znieczulenie miejscowe. Nie ma potrzeby znieczulania Pacjenta w sposób ogólny lub przewodowy,
  • Dodatkowo podanie znieczulenia miejscowego powoduje odsunięcie się żyły poddawanej ingerencji laserowej od otaczających ją tkanek, przez co zostają one zabezpieczone przed poparzeniem,
  • Brak występowania powikłań związanych z zastosowaniem jednorazowych końcówek używanych przy zabiegach chirurgicznych,

Zabieg krok po kroku – czego możemy się spodziewać? Etapy zabiegu laserowego.

Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie konsultacji medycznej przez lekarza z Pacjentem. Diagnozowany jest wtedy ogólny stan zdrowotny danej osoby, a także rozpatruje się konkretny przypadek w sposób indywidualny. Oprócz przeprowadzonego USG dopplerowskiego, lekarz powinien wykonać tzw. mapping. Dzięki temu na skórze zostają umieszczone istotne punkty, jakimi jest przebieg głównych pni żylnych, a także miejsca wprowadzenia włókna laserowego. Następnie lekarz podaje znieczulenie miejscowe, a kiedy jest ono aktywne, wprowadza się laser do wybranej żyły. Precyzyjne i kontrolowane działanie możliwe jest za pomocą aparatury ultrasonograficznej. Uruchomiony laser powoli wycofuje się, zamykając tym samym niewydolne naczynie. Zabieg kończy się założeniem opatrunku uciskowego. Zwykle stan Pacjenta umożliwia jeszcze tego samego dnia wrócić do swoich codziennych aktywności.

Jak widać po powyższym opisie, laserowe usuwanie żylaków jest diametralnie inne, niż klasyczna operacja chirurgiczna. Przede wszystkim w tym przypadku nakłuwa się skórę, a następnie w żyłę umiejscawia się wenflon umożliwiający wprowadzenie światłowodu. Podczas zabiegu laser emituje energię – ciepło, które doprowadza do przegrzania ściany naczynia, co doprowadza do zamknięcia żyły. Całość procedury przeprowadza się w trybie ambulatoryjnym.

Laserowe usuwanie żylaków - jak przygotować się do zabiegu?

Jeżeli dany Pacjent został zakwalifikowany przez lekarza do odbycia procedury leczenia i usuwania żylaków, przygotowanie do zabiegu uzależnione jest ściśle od opracowanego sposobu terapeutycznego. Zazwyczaj zleca się wykonanie badań laboratoryjnych, do których zalicza się morfologia, układ krzepnięcia, elektrolity, antygen HBS, stężenie cukru we krwi. Dla swojego bezpieczeństwa lekarz powinien wiedzieć o wszystkich lekach przyjmowanych przez Pacjenta. Szczególnie należy zwrócić uwagę na leki hormonalne, wliczając w to środki antykoncepcyjne, a także wpływające na układ krzepnięcia krwi.

Zalecenia po zabiegu

Kiedy Pacjent ma już założony opatrunek uciskowy powinien włączyć stopniowo ruch. Kluczowe znaczenie ma tutaj spacerowanie. Na początku jest to forma sprawdzenia, czy wszystko przebiegło zgodnie z planem i czy dana osoba nie odczuwa dyskomfortu. Następnie długie spacery, nawet dwugodzinne każdego dnia powinny być podstawą aktywności fizycznej. Należy jednak unikać ciężkich ćwiczeń, szczególnie przez kilka pierwszych tygodni.

Ważne jest także noszenie opasek uciskowych przez minimum kilkanaście dni po zabiegu laseroterapii. W pierwszej dobie po wykonanym zabiegu w ogóle nie powinno się ich zdejmować, natomiast od drugiej doby zaleca się ich zakładanie na noc.

Dodatkowo te osoby, które poddały się leczeniu tego typu powinny unikać wysokich temperatur oraz ekspozycji na słońce, ponieważ powoduje to rozszerzanie naczyń krwionośnych.

Laserowe usuwanie żylaków 2 500,00 zł

1. Jakie są zalety laserowego usuwania żylaków? +
  • zabieg nie wymaga hospitalizacji,
  • zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym,
  • krótki czas zabiegu,
  • zabieg jest mało inwazyjny,
  • szybki powrót do codziennych aktywności,
  • wysoka efektywność zabiegu,
  • bardzo niskie ryzyko powikłań.
2. W jaki sposób należy przygotować się do zabiegu? +
Przed zabiegiem laserowego usuwania żylaków powinno się poinformować specjalistę wykonującego zabieg o zażywanych lekach (przede wszystkim jeżeli zażywamy leki antykoncepcyjne lub hormonalne).

Włosy na obszarze planowanego zabiegu powinny zostać wydepilowane (najlepiej w dniu zabiegu).
3. Czy zdarzają się powikłania po zabiegu? +
Powikłania po zabiegu laserowego usuwania żylaków występują bardzo rzadko. Czasami zdarzają się poparzenia skóry, a także jej przebarwienia. Sporadycznie, lecz uszkodzeniu mogą ulec gałęzie nerwów skórnych, które biegną blisko żyły.
4. Kto kwalifikuje się do zabiegu? +
  • Pacjenci bojący się igieł,
  • Osoby, które nie tolerują skleroterapii,
  • Osoby z tendencją do powstawania teleangiektazji.
5. Jaki jest czas trwania zabiegu? +
Zabieg trwa ok 30-50 min.
6. Czy zabieg jest bolesny? Jaki jest stosowany rodzaj znieczulenia? +
Podczas zabiegu stosowane jest znieczulenie miejscowe, ogólne lub podpajęczynówkowe.
7. Jakie są zalecenia po zabiegu? +
  • Pacjent powinien chodzić przez minimum 20 min po zabiegu,
  • Należy zakupić pończochy elastyczne i nosić je min. 2 dni bez przerwy,
  • Pacjenci, którym dokuczają dolegliwości bólowe powinni stosować zimne okłady i Paracetamol.